Nowy Mercedes-AMG E 43 4MATIC - zaspokoić apetyt

Wszyscy czekamy na konkurencyjny model dla BMW M5 czy Audi RS6 spod znaku trójramiennej gwiazdy. Niestety, na króla rodziny klasy E, model E 63 oraz E 63 S, będziemy musieli jeszcze poczekać. W zamian Mercedes-AMG chce zaspokoić apetyt klientów oferując model E43 AMG 4MATIC.

Mercedes-Benz twierdzi, że model E 43 AMG 4MATIC to pierwszy wysoko zaawansowany wariant klasy E W213 z rodziny AMG. Przyjrzyjmy się temu co oferuje.

Nie da się ukryć, że auto należy do rodziny z Affalterbach. Z zewnątrz wyróżnia go diamentowy grill, zmienione zderzaki wyposażone w żebra na bocznych wlotach powietrza, a końcówki rur wydechowych mają poprzeczne listwy. Prezentowany model posiada czarny lakier Obsidian Black. Koła w rozmiarze 19 cali o ciekawym wzorze mają czarne wypełnienie, co dodatkowo podkreśla elegancję i styl w jakim poruszać się będzie E 43 4MATIC. Za nimi znajdują się perforowane tarcze o średnicy 360 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami.

Wnętrze na nowo definiuje pojęcie luksusu. Znajdziemy tutaj znane z klasy S ekrany, które nie każdemu przypadną do gustu, a kierowca i pasażerowie mogą rozgościć się na czarnych skórzanych fotelach z czerwonymi obszyciami. Takie same zdobienia znajdziemy na boczkach drzwi, kokpicie czy przyjemnie leżącej w dłoniach wielofunkcyjnej kierownicy z logo AMG. Spoglądający do góry użytkownicy auta w nocy podziwiać będą mogli gwiazdy, bowiem auto wyposażono w przeszklony dach. Nie zabrakło także sportowych akcentów w postaci czarnej podsufitki, aluminiowych nakładek na pedały czy czerwonych pasów bezpieczeństwa.

Sercem limuzyny jest 3,0-litrowa jednostka V6 BiTurbo o mocy 401KM dostępnej przy 6100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm w zakresie obrotowym 2500 obr./min — 5000 obr./min.

Osiągi są imponujące — auto wystrzeliwuje jak z procy, by od 0 do 100 km/h rozpędzić się w 4,6 s! Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Takie osiągi Mercedes-AMG E 43 4MATIC zawdzięcza automatycznej skrzyni biegów 9G-TRONIC o dziewięciu przełożeniach, która zmienia przełożenia w ekspresowym tempie przekazując moment obrotowy na wszystkie koła za sprawą napędu 4MATIC w proporcjach 39% przód — 61% tył. Kierowca może wybrać jeden z czterech trybów pracy — Eco, Comfort, Sport oraz Sport+. W zależności od wyboru programu zmienia się szybkość i brutalność zmiany przełożeń, reakcja na wciśnięcie gazu czy sztywność układu kierowniczego. Zawieszenie wyposażone w AIR BODY CONTROL może pracować w trybie Comfort, Sport lub Sport+. Auto waży 1765 kg. Producent podaje średnie wartości spalania w okolicach 8,3 l/100km a emisję dwutlenków węgla na poziomie 189 g/km.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Światowa premiera odbędzie się podczas New York Auto Show. Pierwsze auta będzie można zamawiać pod koniec czerwca, by móc je odebrać na początku trzeciego kwartału tego roku. W Stanach zjednoczonych model pojawi się w 2017 roku. Patrząc na wygląd i to co oferuje ten samochód nie sposób odnieść wrażenie, że bez wątpienia jest to wilk w owczej skórze.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Stacje kontroli pojazdów - system do poprawki Wiosenne nowości od Porsche Exclusive Z ekonomicznego punktu widzenia - kupić czy wynająć auto? Porsche 911 R - purysta z krwi i kości! Relacja z Autosport International 2016 Subaru Levorg 1.6 GT-S Sport - test [wideo] Citroën C4 Cactus Rip Curl Edition - nadciąga fala wyróżnienia 2016 Subaru Outback 2.0D 150 KM Lineartronic – wideo test Audi RS3 - wygrać bitwę kompaktów Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×4 Tekna – test [wideo] Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Intense Plus – test [wideo] 2016 Bremen Classic Motorshow - Relacja Ford B-Max - rodzina 500+ Zakup samochodu – jakie mamy uprawnienia Volvo XC60 D3 FWD - tylko poprawne Luigi, czemu chcesz się bić z Hitlerjugend? Test Alfa Romeo Giulietta Distinctive 1.4 TB Od rajdówek po prototypy - Essen Motor Show 2015 1994 Mercedes-Benz E250TD 20V - panzerkampfwagen Jubileusz Mercedesa Sprintera Co to jest kalibracja alkomatu i ile kosztuje? Wywiad ze specjalistą z serwisu alkomatów Rusty Slamington na Essen Motor Show Rozważny i romantyczny... czyli o tym jak kupić najtaniej nowy samochód Toyota Auris 1.2T 116 KM Comfort – test [wideo] 1989 Jeep Cherokee XJ 4.0 Laredo 2WD - produkt niepełnowartościowy?

Popularne w tym tygodniu:

Jeep Wrangler w szczegółach MINI Cooper 5d 1.5 136 KM Seven Edition – test [wideo]