Edycje specjalne w dwóch słowach: Pagani Zonda [część 1]

Wejść do świata sportowych aut jest niezwykle trudno. W segmencie, w którym od dziesiątek lat trwa walka o największy kawałek tortu pomiędzy Porsche, Ferrari i Lamborghini wielu producentów próbowało, z mniejszym lub większym skutkiem, odebrać klientów. Oprócz Koenigsegga w latach 90 ubiegłego stulecia pojawił się jeszcze jeden gracz, któremu nikt nie wróżył sukcesu. Przed Wami najgorętsze, najostrzejsze i najgłośniejsze wcielenia superauta z San Cesario sul Panaro - Pagani Zondy.

Ten artykuł ma 11 stron:

Pagani Zonda 750

Pagani Zonda — samochód, który swoją obecnością pod koniec zeszłego stulecia wdarł się do świata superaut wywołując tsunami na motoryzacyjnym oceanie. Prezentowana wersja jest dość kontrowersyjna. Ekstrawagancja, którą widać na pierwszy rzut oka przejawia się w nieodzownej części karoserii. Mowa o kolorze, który nie jest bladoróżowy, nie jest plastikoworóżowy. Nie jest to też kolor "Śliwka węgierka". To po prostu wściekły róż! Wyposażona w pakiet ospojlerowania zapewniający odpowiedni docisk do powierzchni Zonda miałaby posiadać silnik AMG o pojemności 7,3 litra w układzie V12 o mocy aż 750KM. Warto podkreślić słowo "miałaby". Przedstawiona na zdjęciach Zonda 750, to niestety tylko szkic. Projekt, który nigdy nie ujrzał odzwierciedlenia w postaci produkcyjnego samochodu, pozostający w sferze marzeń małych i dużych chłopców. Obrzydliwie bogatych chłopców.

Zobacz również: SsangYong XLC 1.6 Diesel AWD AT - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Blogi:

Edycje specjalne w dwóch słowach: Fiat 500 [część 3] Mistrzowie driftu Moto Historie #6 - Pogromca Luźnej Nawierzchni Historia: Volvo, czy to naprawdę ty? Motocykl z automatyczną skrzynią biegów na tle historii i obowiązujących przepisów Lexus GS F - test [wideo] Lampy do jazdy dziennej, doświetlenie zakrętów i żółta pozycja – co nowego w oświetleniu motocyklowym? Renault Mégane Energy TCe 130 BOSE – test [wideo] Światła pozycyjne a postojowe – czym się różnią? Edycje specjalne w dwóch słowach: Fiat 500 [część 2] Rozjaśnić ciemność Beerfest - dla smakoszy piwa i... fanów motoryzacji! Nadużywanie określenia hot hatch wypaczyło ideę GTI Volkswagen Golf R - test [wideo] Volvo XC60 D3 Momentum - test [wideo] Edycje specjalne w dwóch słowach: Fiat 500 [część 1] VW Golf 2017 - mamy zdjęcia króla kompaktów po liftingu! Moto Historie #5 - pizza, polot i pościg Czy serwis może zatrzymać auto? [informator prawny] Pamiętnik testa #0: Początek Škoda Octavia 1.2 TSI Joy – test [wideo] Blokada alkoholowa - kto i jak może ubiegać się o zwrot zabranego prawa jazdy? Mazda MX-5 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Prestige - test [wideo]

Popularne w tym tygodniu:

Supersamochody są wszędzie Audi to nie zawsze premium, a Citroen to nie zawsze zło - czyli subiektywnie o samochodach od Audi po Forda.