Blog Strefa Aut

Wiosenne nowości od Porsche Exclusive

Porsche przeprowadziło ostatnio facelifting swojego sportowca, który nie wszystkim przypadł do gustu. Teraz ekskluzywny dział producenta chce zatrzeć niemiły posmak po ostatnich poczynaniach marki. Turbodoładowania, downsizing, ekologia - nie tak dawno tylko takie hasła otrzymywali entuzjaści marki ze Stuttgartu. Na szczęście istnieje dział Porsche Exclusive. Precz z ekologią! Nadjeżdża wiosna w bogatej kreacji!

Na początek przyjrzyjmy się otwartej wersji modelu 911 Carrera S.
Auto zostało w całości poryte kolorem Jet Black Metallic, a standardowy rozmiar kół zamieniono z 20-calowych na 21-calowe nadając im nowy kolor — grafitowy. Za nimi skrywają się czerwone zaciski hamulców. Dach pokryty został materiałem w kolorze brązu.

Skoro już przy dachu jesteśmy — wejdźmy do środka. We wnętrzu dominuje brązowa tapicerka i skóra w pobudzającym kolorze Espresso, a plastikowe panele na kokpicie i drzwiach zastąpiły drewniane okleiny. W tej specyfikacji został wykonany drążek automatycznej skrzyni PDK. Ten sam materiał znajdziemy również na kole kierownicy.
Wygląda to dość wysublimowanie, ale czy funkcjonalnie?

Zamknięta wersja 911 Carrera 4S została skonfigurowana w bardziej odważny sposób. Kanarkowy kolor Racing Yellow wzbogacony został 20-calowymi felgami aluminiowymi SportTechno z czarnymi ramionami. Lusterka zewnętrzne SportDesign mają teraz czarne dolne podpory. Podobnej barwy są także napisy na tylnym pasie oraz dysze spryskiwaczy przyciemnionych reflektorów teraz wyposażone w system Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+). Warto tutaj wspomnieć o opcjonalnym lakierowaniu progów i zacisków hamulcowych w kolorze nadwozia oraz kalkomanii z nazwą modelu umieszczoną na drzwiach tuż nad progiem. Auto otrzymało także malowane końcówki układu wydechowego oraz przyciemniane szyby tylne.

Wnętrze utrzymane jest w typowym sportowym stylu. Nie brakuje tutaj skóry czy włókna węglowego. Skórzana sportowa kierownica z podgrzewaniem wykończona jest połączeniem tych dwóch materiałów. Karbon znajdziemy także na drążku skrzyni PDK i kokpicie. Podłokietnik ma wytłoczony napis z oznaczeniem modelu a dywaniki z włókna węglowego obszyte zostały skórą. Całość zwieńczają żółte pasy bezpieczeństwa i tarcze zegarów czy stopera Sport Chrono w kolorze żółtym.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Porsche w modelu 911 Turbo S nie pokusiło się o szokujące zmiany - ma to być po prostu cichy pożeracz setek kilometrów. Na samochód położony został kolor Graphite Blue Metalic. Zdecydowano się na 20-calowe koła aluminiowe wykończone od środka czarnym lakierem. W kolorze nadwozia zamontowano wloty powietrza z boku, napis z oznaczeniem modelu na tylnym pasie i dyfuzor. Charakterystycznymi wyznacznikami wersji przygotowanej przez dział Porsche Exclusive są czarne wnętrza reflektorów i obudowy lusterek wykonane z włókna węglowego. Jedynym wyróżnikiem kontrastującym z kolorem nadwozia są żółte zaciski hamulcowe.

W środku swoje miejsce znalazły: skórzana kierownica multifunkcyjna a drążek automatycznej skrzyni i panele ozdobne wykonano częściowo z karbonu. Wnętrze noszące nazwę Graphite Blue-Crayon zachęca do rozgoszczenia się na skórzanych kubełkowych fotelach. Siadając na nich dostrzeżemy grafitową zamszową podsufitkę. Dział Exclusive zdecydował się obszyć dookoła lamówką dywaniki materiałowe. Elegancji dodaje przeszycie na kokpicie kontrastową, beżową nicią.

Ostatnim pojazdem zaprezentowanym przez dział indywidualizacji jest Porsche 911 Turbo S Cabriolet w kolorze Carrara White Metalic. Auto otrzymało pakiet AeroKit 911 Turbo z czarnym splitterem przednim i tylnym dyfuzorem, który ma zapewnić większy docisk przy wyższych prędkościach. Z zewnątrz auto odznacza się napisami z nazwą modelu na drzwiach, zderzaku oraz bocznymi wlotami powietrza pomalowanymi na czarno i biało-czarnym wysuwanym spojlerem na klapie silnika. Porsche postanowiło przyciemnić tylne lampy oraz przednie reflektory, dodatkowo wyposażając je, podobnie jak w 911 Carrera 4S, w Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+). Wisienką na torcie są czarne felgi aluminiowe o wzorze Sport Classic o rozmiarze 20 cali.

Kontrastowe wnętrze jednego z najszybszych kabrioletów przykuje wzrok niejednego przechodnia. Ognista czerwień wnętrza przypomina lawę wypływającą z serca wulkanu …albo pierwszą oznakę kryzysu wieku średniego. Nie można za to odmówić mu sportowych akcentów w postaci czarnej zamszowej, wielofunkcyjnej kierownicy idealnie leżącej w dłoniach. Ciekawie wygląda wytłoczony napis "Turbo S" na podłokietniku pomiędzy sportowymi fotelami, ale oczy tak naprawdę przykuwają czerwone tarcze zegarów i stopera w kolorze Bordeaux Red. Panele drzwiowe, konsoli i dźwigni automatycznej skrzyni PDK zastąpiono szczotkowanym aluminium, co dodatkowo podkreśliło ekskluzywność tego modelu. Ten sam zabieg poczyniono względem ozdobnych listw progowych, które ukazują się po otwarciu potężnych drzwi.

Porsche pokazało cztery propozycje na nadchodzący sezon. Są nimi: dwa coupé, dwa kabriolety; dwie propozycje wyróżnienia się w tłumie i dwie propozycje zniknięcia w nim z szykiem i klasą. Nie są to oczywiście tanie pojazdy, a auta bazowe same w sobie do najtańszych nie należą, ale kto by się tym przejmował. Przecież idzie wiosna!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Prestige - test [wideo] Citroën C4 Picasso 1.2 PureTech 130 KM EAT6 More Life – test [wideo] 10 najważniejszych pytań o sezon 2015 Formuły 1 Lexus IS 300h F Sport – test [wideo] Ścigając północ - historia Mid Night Club Audi Q5 Sport 2.0 TFSI 252 KM quattro S tronic – test [wideo] Podsterowność, nadsterowność i życie po życiu Mercedes 450 SL (R107) - komora silnika Dacia Lodgy Stepway 1.2 TCe 115 S&S – test [wideo] Rozjaśnić ciemność Battle Royale w moim obiektywie Mercedes-Benz Citan Tourer 112 AT – test [wideo]