VW Golf 2017 - mamy zdjęcia króla kompaktów po liftingu!

Volkswagen Golf siódmej generacji jest na rynku od 2012 roku. Od tego momentu konkurenci przedstawili swoje najnowsze generacje lub obecne poddane liftingowi. Z niemieckiej trójki pierwsze do kosmetyczki ustawiło się Audi A3, które właśnie debiutuje w salonach. Teraz gdy miejsce jest wolne poprawienie konturów twarzy zafunduje sobie Golf, pozostawiając Seata Leona samego w poczekalni. Przyjrzyjmy się zatem nowej twarzy króla klasy kompaktowej.

Lepsze jest wrogiem dobrego — to powiedzenie jest powszechnie znane i lubiane przez niemiecki koncern Volkswagen AG. Każda następna modernizacja jest tak subtelna jak rozbrajanie bomby przez sapera podczas wojny. Jeden mały błąd, źle pociągnięta linia czy nieodpowiednie zaokrąglenie i sprzedaż może polecieć na łeb na szyję.

Oczywiście trochę wyolbrzymiamy, ale spójrzcie na różnice pomiędzy poszczególnymi generacjami. Największą rewolucją był design modelu z lat 1991–1998 czyli trzecia wersja. Później stylistyka prowadzona była drogą ewolucji, dopieszczania i poprawiania w myśl powyższej idei. Złośliwi twierdzą, że najnowszy model to generacja 5.5.5.

Nie inaczej jest w przypadku Golfa VII, który niedługo opuści fabrykę w Wolfsburgu z nową twarzą. Żeby odróżnić model przed liftingiem i po, trzeba udać się do okulisty. Zmiany są tak subtelne, że dostrzegą je tylko osoby zakochane w Golfie i… styliści którzy go projektowali.

Z przodu najlepiej sprzedający się samochód w Europie opcjonalnie będzie wyposażony w pełni LED-owe reflektory, które dostępne były dotąd tylko w wersji elektrycznej e-Golf oraz w wariantach hybrydowych Golf GTE Plug-in Hybrid.

Tył auta zyska trochę świeżości za sprawą przeprojektowanych świateł - również w technologii LED. Nawiązaniem do większego brata — Passata — są trapezowe końcówki wydechu wkomponowane w przeprojektowane zderzaki. Przód natomiast inspirowany jest VW Golfem Sportvanem, szczególnie małe, trójkątne światła przeciwmgłowe. Analogicznie do Audi A3 które w tym roku przeszło lifting, należy spodziewać się nowych felg i odświeżonej palety kolorów.

Zdjęcia które przedostały się do świata internetu, a dokładniej strony Autoblog.nl przedstawiają tylko wygląd zewnętrzny. Spekuluje się, że we wnętrzu zagości nowy system rozrywkowo-informacyjny, przedstawiony w koncepcyjnym Golfie R Touch. Oznacza to, że na konsoli środkowej znajdziemy duży ekran dotykowy, wykrywający gesty kierowcy i pasażera. Wydaje się oczywistością, że Volkswagen poprawi i tak już wysoką jakość wykonania wnętrza i materiałów do niego użytych.

Zobacz również: Nowy Volkswagen Tiguan - automatycznie wysuwany hak

Ciekawostką jest, że Golf z rocznikiem modelowym 2017 straci silniki benzynowe 1.4 TSI oraz diesle 1.6 TDI na rzecz silników o pojemności 1.5 litra zarówno dla silników o zapłonie samoczynnym oraz silników wysokoprężnych. Aby dotrzymać kroku konkurencji w segmencie sportowych hatchbacków, w wersji GTI spodziewamy się niedużego wzrostu liczby KM i Nm.

Oficjalnie Volkswagen Golf powinien zadebiutować do końca roku, by wyjechać na ulice w pierwszym kwartale nowego roku. Czy zaskoczy klientów? Raczej nie. Volkswagen Golf to przykład auta, które dzieli ludzi. Jedni widzą w nim ideał samochodu — drugich doprowadza do ataku ziewu. Nie można natomiast zarzucić mu niedopracowania — Volkswagen dba o to już od ponad 40 lat!

Volkswagen Golf 2017 — galeria zdjęć:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Blogi:

Moto Historie #5 - pizza, polot i pościg Czy serwis może zatrzymać auto? [informator prawny] Pamiętnik testa #0: Początek Škoda Octavia 1.2 TSI Joy – test [wideo] Blokada alkoholowa - kto i jak może ubiegać się o zwrot zabranego prawa jazdy? Mazda MX-5 Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Prestige - test [wideo] 5 mitów dotyczących alkomatów Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 160 Tekna - test [wideo] Subiektywny przegląd miesiąca #285 24 godziny w Le Mans - część 3 24 godziny w Le Mans - część 2 Edycje specjalne w dwóch słowach: Lamborghini Gallardo [część 3] Egzamin na prawo jazdy w przyszłości American Cars Mania - relacja z imprezy Bezpieczny powrót autem z festiwalu Woodstock - relacja z badania Promiler Hybrydowy kombi. Czy to ma sens? Toyota Auris II Hybrid Touring Sports [wywiad] Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort - test [wideo] Moto Historie #4 - śnieg, lód, piwo i kobiety Alkomaty – czy kalibracja jest konieczna? 24 godziny w Le Mans - część 1 Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake Orange Art Edition - test [wideo] Edycje specjalne w dwóch słowach: Lamborghini Gallardo [część 2] Tłokowisko 2016 - część II